Rolle Mitras

Go down

Rolle Mitras

Pisanie by Mitras on Pią Mar 02, 2018 4:04 pm

Rolle Mitras ver 1.2


DLA GRACZY:



  1. Na każdym prowadzonym przeze mnie spotkaniu bedzie ten system i tylko ten, wiec jak ktos chce wiedziec, poznać jego szczegoly zapraszam
  2. Nie jest to oficjalny system Tarczy, tylko mój, na moje potrzeby.
  3. Jest prosty w używaniu – gracz musi tylko zapamietać ze rzuca za każdym razem 3d6. Reszta leży w gestii prowadzącego.
  4. Wspołczynniki i wartości mogą się zmienić, jesli uznam, ze czegos jest za mało/dużo. Tak jak będe dodawał inne części systemu które uznam, że powinno się uzupełnić. Każdą zmianę odnotuje wpisem poniżej postu.



DLA ZAINTERESOWANYCH Zasady działania:



Spoiler:


ZASADY DZIAŁANIA SYSTEMU:


Mamy jeden standartowy roll 3d6 – każdy ma taki sam rzucany w kazdej sytuacji. Każdy ma klase postaci: od ucznia (klasa łatwa) przez Lorda/Rycerza (klasa średnia) po Dartha/Mistrza (klasa trudna).


Przeciwnicy (PvE) mają trzy poziomy trudności i odpowiadające im rolle:



  • łatwy – roll 1d6
  • średni – roll 2d6
  • trudny – roll 3d6



Do rolli doliczane sa premie. Premia to przewaga jaką któraś ze stron ma nad drugą. Premie doliczane sa albo jednej albo drugiej stronie, nigdy jednocześnie obydwu.


Walka polega na rzucie gracza swojego rolla gdy GM wykonuje ruch przeciwnika. Wyższy roll (wraz z premią) wygrywa akcje.


Należy zauważyć, że rolle dotyczą sie przeciwników pospolitych, czyli takich, których można napotkać wszędzie w RP. Zasady rolowania w walce z Bossem, czyli przeciwnikami wyjątkowymi, z racji historii, tytułu, możliwosci - opisane zostaną poniżej. Innymi słowy, przeciwnik na poziomie trudnym to po prostu zwyczajny przeciwnik bardziej skomplikowany do pokonania. Tacy Mistrzowie Jedi, Dathowie, i tak dalej są uznawani za Bossów i traktowani są jako osobna kateogoria.


PREMIE DO KOŚCI:


Premie są określone i sytuacyjne. Premia okreslona to taka, która ma jasno wyznaczoną wartość i zalezy od odpowiedniej przesłanki. Premie sytuacyjne – dotyczą sytuacji w rozgrywce i moga byc przyznawane w zalezności od sytuacji, w granicach rozsądku.


Rozpiska premii określonych:


1. Premia za przewagę doświadczenia:


2 poziomy przewagi = +4
1 poziom przewagi = +2
Ten sam poziom = 0


Polega na tym, że jeśli gracz posiada klasę postaci wyższą od poziomu trudności przeciwnika, otrzymuje bonusy. Przykład? Darth (roll 3d6) przeciwko przeciwnikowi o poziomie trudnosci łatwym (1d6) – wtedy gracz Dartha zyskuje premie 2 poziomów przewagi. Z kolei uczeń (jako postac gracza, roll 3d6) rzuca przeciwko przeciwnikowi na poziomie trudnym, rzut przeciwnika zyskuje +4 za dwa poziomy przewagi.


2. Premia za przewagę inicjatywy:

Atak z zaskoczenia: +6
Atak nieświadomego celu: +10



Dokonałem rozróżnienia ataku z zaskoczenia a ataku przeciwnika, który nie widzi atakującego. Atak z zaskoczenia polega na tym, że gracz/przeciwnik wykonuje swoją akcje nagle i niespodziewanie, nasza postac/przeciwnik nie miał podstaw by spodziewac się ataku, bo np. uspilismy jego czujność. Atak nieświadomego celu z kolei jest poprostu atakiem kogoś kto nie wie, ze go zaraz zaatakujemy i z racji wysokiej premii jest mu trudno się obronić.


3. Premia za indywidualne uzdolnienia


Mistrzostwo w czymś: +4
Doświadczenie w czymś: +3
Talent do czegoś: +2


O co chodzi? Do rzutu kostką może być dodana wartość za umiejetnosci i uzdolnienia postaci, jedna z trzech kategorii. Mistrzostwo w czymś polega na tym, że postać jest poprostu w czyms bardzo dobra, jest Mistrzem tej dyscypliny. Bonus ten jest jednak ograniczony do klasy sredniej i trudnej (Rycerz/Lord i Mistrz/Darth)
Doświadczenie w czymś oznacza, że postac jest dobra w tym co robi, robi to często, są lepsi w tym ale z racji czestego użytkowania danej umiejetnosci, ktoś wyrobił sobie nawyki i nie myli się w tym często.
Talent to poprostu naturalna predyspozycja do czegoś, uczeń moze nie potrafi walczyc dobrze mieczem świetlnym, ale ma do tego talent czyli uzyskuje bonus za talent.


Premie sytuacyjne:


Nie mają one stałych wartości i pozostają uznaniowe. Dotyczą kwestii głównie nie związanych z naszymi postaciami a tyczą się otoczenia i sytuacji w jakiej sie znajdują.


Najprostrzym przykładem, jest przewaga terenu, legendarne "its over Anakin, i have high ground". W tym przypadku Obiwan otrzymuje premie sytuacyjną plus 4 za lepszą pozycje do ataku.
Premia sytuacyjna moze tyczyć sie pogody: np padający snieg sprawia, ze nasze strzały są mniej celne (ujemna premia dla gracza, oznacza dodatnią premie dla przeciwnika) czyli w tym wypadku, przeciwnik otrzymuje +4 do kosci za złe warunki.


Wartośc premii uznaniowej powinna miec logiczną i sensowną wartość to znaczy, za niewielką przewagę należy dać niewielki bonus.  


Premie mogą się łączyć ze sobą, zazwyczaj jednak grając, bedziesz widział tylko wartość premii, np 10. W razie wątpliwosci, zapytaj prowadzącego co składa się na taką a nie inną premie.

WALKA Z BOSSEM:


Powyżej zostały opisane zasady walki z pospolitymi przeciwnikami. Tutaj, pokaże w jaki sposób bedzie działała walka z wrogami ponad przeciętnymi, dla uproszczenia nazywam ich bossami.


Każdy Boss ma określoną liczbe punktów HP: dajmy na ten przykład 100.
Każdy gracz rzuca swoj roll 3d6, w kolejności bądz grupami. Do rolli oczywiscie doliczane są premie według tego systemu. Każdy roll z premiami odpowiada obrażenią zadanym Bossowi. Pokonanie bossa następuje w momencie, gdy ten straci punkty HP.


Co kilka ruchów (w zależności od bossa) przypada jego tura, w której atakuje kogoś z grupy przeciwników. Jeśli przeciwnikami jest grupa minimum 2 osób, każdy rzuca roll obronny d100, osoba z najmniejszym wynikiem otrzymuje ranę od ataku bossa, trzy rany oznaczają omdlenie/śmierc (to drugie w przypadku głupoty gracza, jak to zwykle w Tarczy sie robiło).
W przypadku jednej osoby, boss zadaje rane temu konkretnemu osobnikowi.


Dodatkowo każdy boss posiada słabe punkty, wynikające z jego charakterystyki, konstrukcji, czegokolwiek. Jeśli gracz wpadnie na określony wcześniej slaby punkt wroga, jego atak automatycznie zadaje bosowi obrazenia w wysokosci maksymalnego rzutu koscią z premiami tego gracza (18+premia) oraz moze spowodować dodatkowe efekty w postaci np. unieruchomienia.


LEVEL/PRÓBA STWORZENIA SYSTEMU ROZWOJU POSTACI:


Za każde uczestnictwo w moim wątku po danej stronie bede przydzielal punkty doświadczenia, uznaniowo w zależności od załsug na evencie. Kryteriami otrzymania expa są:



  • uczestnictwo 50pkt
  • przewodzenie grupie 50pkt
  • dokonanie czegos niezwykłego/ważnego dla przebiegu przygody: 50pkt
  • pomysłowość/tworcze myślenie/dobre pomysły: 50pkt
  • głupota podczas eventu, narażenie misji na niepowodzenie: -50pkt



Plus dodatkowo 100pkt EXPa na nieprzewidziane w regulaminie sprawy, moze to byc heroiczny czyn, zabicie bossa, cokolwiek, co można uznać za przydatne dla rozwoju postaci. Łącznie w jednym evencie mozna otrzymać 300pkt expa.


Każdy bazowo startuje z poziomu pierwszego. Poziom rośnie co 200exp. Za co któryś poziom gracz otrzymuje bonusy w następującej postaci:


Lvl 1: Startowy
Lvl 2: +1 obrażeń zadawanych Bossowi
Lvl 3: +1 do każdego rzutu kością 
Lvl 4: -
Lvl 5: Jednorazowy sukces dowolnej akcji, bez rolla (1 na event)
Lvl 6: Postać wytrzymuje 1 ranę więcej zanim zemdleje
Lvl 7: -
Lvl 8: -
Lvl 9: -
Lvl 10: Jednorazowy przerzut kości w dowolnym momencie (1 na event)
Lvl 11: -
Lvl 12: +1 do każdego rzutu kością
Lvl 13: +1 obrażeń zadawanych Bossowi
Lvl 14: +1 obrażeń zadawanych Bossowi
Lvl 15: -
Lvl 16: Likwidacja dowolnej przewagi przeciwnika (gdy przeciwnik ma bonus, możesz raz na event mu ją wyzerować)
Lvl 17: -
Lvl 18: +1 do każdego rzutu kością
Lvl 19: Przerzut Kości w dowolnym momencie (z 10lvlem już 2 na event)
Lvl 20: Sukces dowolnej akcji bez rolla (z 5lvlem juz 2 na event)
 
Swoje EXP i poziom możecie na bieżąco sprawdzać pod tym linkiem:

TUTAJ

PUNKTY CIEMNEJ STRONY/MORALNOŚCI



Próba objęcia systemem moralności naszych postaci. Nasze działania podczas eventów nie pozostają bez odzewu świata. Jeśli wykonami moralnie sprzeczną akcję, ludzie mogą nas nie lubić, możemy mieć trudności z załatwieniem czegoś ale też, postacie niezależne mogą się nas bać.



Punkty moralności:

  • -25 pkt – małe działanie moralnie sprzeczne np. perfidne kłamstwo, oszukanie kogoś, drobna kradzież czegos, obrażanie kogoś Dodatkowo dla SITHOW: małe działania egoistyczne, mające na celu zaspokojenie tylko i wyłacznie własnych potrzeb
  • -50pkt – działanie moralnie sprzeczne – np. wszczęcie bójki tam gdzie mozna było jej uniknąc, mocna obraza, narażanie bezpieczeństwa, życia i zdrowia postaci niezależnych lub innych graczy Dodatkowo DLA SITHOW: Morderstwa nie mające wpływu na nic poza zwiększeniem strachu budzonego w otoczeniu
  • -100pkt – działania mocno sprzeczne moralnie – np. morderstwo z premedytacją, bezsensowne sianie strachu i chaosu, pozbawianie nadzieji, majątku osób postronnych Dodatkowo DLA SIHTÓW: Morderstwa taktyczne, mające wpływ na siłe i potęge jednostki
  • +25pkt  – małe działania moralnie poprawne – np. wpieranie ludzi, drobna pomoc dla postaci postronnych. (w tym innego gracza)
  • +50pkt  – średnie działanie moralnie poprawne – np. uczestnictwo w obronie bezbronnych, wspieranie ich działań, drobne poświęcenie dla czyjegoś dobra (w tym innego gracza)
  • +100pkt  – działania moralnie poprawne na szeroką skale – np. zaryzykowanie swojego życia i zdrowia w obronie kogoś, duże poświęcenie dla drugiej osoby




UWAGA: System moralnosci działa na zasadzie dodawania/odejmowania punktów, z tym że jeśli ktos popełni czyn mocno moralnie sprzeczny (-100) otrzymuje zmniejszoną ilosc punktów dodatnich o 3/4. Oznacza to, ze morderca, gdyby chciał się odbić od dna za pomoca jakiegos heroicznego czynu (+100) otrzyma tylko 25 punktów moralnosci za niego. Ponadto, postać która w sytuacji nieuzasadnionej fabularnie popełniła czyn mocno moralnie sprzeczny, nie bedzie mogła wejsc na poziom BOHATERA.



Konsekwencje punktacji:

BOHATER: 300pkt i wyżej – postacie postronne mogą (nie muszą!) cię rozpoznać i uznać za bohatera, jestes uważany za osobę dobrą i szanowaną – ludzie znacznie chętnej będą ci pomagac. Wrogowie natomiast będą z jednej strony uważac na ciebie, z drugiej jednak stanoisz dla nich duże zagrożenie i bedziesz na ich celowniku

OBROŃCA: 100 DO 300pkt – postacie postronne słyszały o tobie, jak wiele razy ratowałes życie innym, nie stałes się jednak dla nich legendą. W uzasadnionych przypadkach ludzie bedą ci pomagac w twoich przygodach a dla wrogów nie jestes celem numerem jeden, chociaż jestes przez nich znany.
NEUTRALNY :100 DO -100 - jesteś neutralny, nikt cie nie zna ani nikt na ciebie nie poluje, nie wsławiasz sie niczym szczególnym i jestes jednym z wielu ludzi w galaktyce
BANDYTA: -100 DO -300 – społeczeństwo zna cię jako Bandyte, który wiele razy zrobił coś złego, raczej nieliczni chcą się z tobą zadawać, trudniej jest ci załatwić cokolwiek w normalny sposób, postacie niezależne będą raczej stawiać ci kłody pod nogi niz wspołpópracować, bedziesz jednak budził podziw i szacunek wsród tych złych w tym sithów
UPADŁY: -300 I NIŻEJ – jestes znany jako Upadły – moralnosci i zasady nie mają dla ciebie znaczenia. Dla wszystkich jestes wrogiem publicznym numer jeden, nikt normalny nie chce mieć z tobą nic wspolnego, postacie niezalezne albo beda chcialy cie zabic, albo beda sie ciebie bac, nie ma mowy o zadnej pomocy z ich strony, chyba ze ich do tego zmusisz. Budzisz podziw i szacunek wśród połświadka galaktyki oraz wśrod Sithów itp.




Ostatnio zmieniony przez Mitras dnia Pon Mar 12, 2018 11:38 pm, w całości zmieniany 6 razy

_________________
- Czy jest pan gotów stać na straży porządku i sprawiedliwości w Republice Galaktycznej?
- Bezapelacyjnie, do samego końca ... mojego lub jej.
avatar
Mitras
Zarząd Tarczy
Zarząd Tarczy

Liczba postów : 163
Join date : 11/07/2016
Age : 24
Skąd : Poznań

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rolle Mitras

Pisanie by Mitras on Pią Mar 09, 2018 12:45 pm

Rolle Mitras ver 1.1:

- Znaczące zmiany w systemie EXPa i rozwoju postaci
- Dodano Exel gdzie można sprawdzić swój poziom i bonusy wynikające z doświadczenia (czyli uczestnictwa w RP)
- Zmniejszono bonusy za przewagę poziomu

_________________
- Czy jest pan gotów stać na straży porządku i sprawiedliwości w Republice Galaktycznej?
- Bezapelacyjnie, do samego końca ... mojego lub jej.
avatar
Mitras
Zarząd Tarczy
Zarząd Tarczy

Liczba postów : 163
Join date : 11/07/2016
Age : 24
Skąd : Poznań

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rolle Mitras

Pisanie by Mitras on Pon Mar 12, 2018 11:37 pm

Rolle Mitras ver. 1.2:

- Dodano sekcje Punkty Ciemnej Strony/Moralności
- Dodano ujemne punkty doświadczenia
Excel <- Link do punktów doświadczenia danych postaci, ich punktów moralności

_________________
- Czy jest pan gotów stać na straży porządku i sprawiedliwości w Republice Galaktycznej?
- Bezapelacyjnie, do samego końca ... mojego lub jej.
avatar
Mitras
Zarząd Tarczy
Zarząd Tarczy

Liczba postów : 163
Join date : 11/07/2016
Age : 24
Skąd : Poznań

Zobacz profil autora

Powrót do góry Go down

Re: Rolle Mitras

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach