Propozycje zmian w systemie
+4
The'shurr
Elisas
Bobik
Zim
8 posters
Strona 1 z 1
Propozycje zmian w systemie
Jeśli ktoś chce zaproponować dodanie czegoś do systemu to jest temat, w którym można to uczynić.
Zim- Jedi
- Liczba postów : 269
Join date : 02/01/2016
Age : 28
Re: Propozycje zmian w systemie
No ... jestem zadowolona i popieram zmiany!
Elisas- Jedi
- Liczba postów : 238
Join date : 15/12/2015
Age : 29
Skąd : Prylandia
Re: Propozycje zmian w systemie
C jest chyba najlepsza, ale to nadal nie to.
Powiem tak, jak ktoś ma duże doświadczenie w prowadzeniu eventów i zna postacie graczy, którzy przychodzą na te eventy regularnie, do tego prowadzi sobie własny zeszycik z poszczególnymi informacjami dot. postaci, na RP zawsze ma przy sobie własne kości, kartkę i długopis, nie ma potrzeby skupiać się na systemie, tylko na opowiadaniu fabuły.
Prosty przykład: Walka mojej mistrzyni jedi ze swoim padawanem. Terra jest chuda, wątła i nie ma tyle siły co jej padawan. Owszem, lepiej wykorzystuje moc, lepiej przewiduje ataki a to przez wzgląd na swoje doświadczenie i rasę. Zakładając, że oboje nie będą używać mocy do celów innych niż "postrzeganie" (w przypadku miraluki), możemy użyć takiej akcji:
Miralt atakuję Terrastrę silnym ciosem z lewej strony.
Roll = 78
Terra próbuję się obronić:
Roll = 70
Jako, że walczą między sobą osoby o zupełnie innym poziomie raczej Terrastrze udało się wybronić, nawet niechby wyrolowała te 40... od pewnej granicy jednak wchodzi już coś co nazywamy po prostu pechem. Przy rzucie 15 moja postać zblokowała, ale zamiast odskoczyć jak planowała, pada na tyłek.
Przy rzutach poniżej 10 to już mamy wyjątkowego pecha i mistrzyni nagle skończyły się baterie w mieczu.
Inny przykład: Terra i Shurr siłują się na ręke.
Wynik jest z góry przesądzony... ale...
Shurri - roll 4
Terrastra - roll 89
No cóż, pewnie biednej sithce się nerw łokciowy przygniótł bo źle oparła rękę na stole... Albo jej się udało, w zależności od mistrza gry.
Ogólnie preferuję opisówkę z rollami odnoszącymi się do naprawdę ważnych rzeczy typu atak: obrona. Rzucanie na to, czy uda mi się trafić igłą w udo pacjenta i dobrze zaaplikować lek jest przecież bez sensu. Użytkownik mocy mógłby rzucać na to, jak wiele uda mu się zdziałać wykorzystując moc, ale wyniki niektórych akcji są naprawdę tak przewidywalne i oczywiste, że rzucanie na nie nie ma sensu.
Ewentualnie fajną formą jest też pozwalanie graczom na opisówki z rollami gma. Nie trzeba mieć od razu w domu zestawu kości typu super duper kości scifi za 60zł, wystarczą zwykłe k6, ba, zwykła moneta wystarczy. Ale problem pojawia się, kiedy dla kogoś gmowi będą wychodzić słabe rzuty... i będzie "bo gm sie na mnie uwziął!"
No, tyle w temacie, powiedziałam, co wiedziałam ^.^
Powiem tak, jak ktoś ma duże doświadczenie w prowadzeniu eventów i zna postacie graczy, którzy przychodzą na te eventy regularnie, do tego prowadzi sobie własny zeszycik z poszczególnymi informacjami dot. postaci, na RP zawsze ma przy sobie własne kości, kartkę i długopis, nie ma potrzeby skupiać się na systemie, tylko na opowiadaniu fabuły.
Prosty przykład: Walka mojej mistrzyni jedi ze swoim padawanem. Terra jest chuda, wątła i nie ma tyle siły co jej padawan. Owszem, lepiej wykorzystuje moc, lepiej przewiduje ataki a to przez wzgląd na swoje doświadczenie i rasę. Zakładając, że oboje nie będą używać mocy do celów innych niż "postrzeganie" (w przypadku miraluki), możemy użyć takiej akcji:
Miralt atakuję Terrastrę silnym ciosem z lewej strony.
Roll = 78
Terra próbuję się obronić:
Roll = 70
Jako, że walczą między sobą osoby o zupełnie innym poziomie raczej Terrastrze udało się wybronić, nawet niechby wyrolowała te 40... od pewnej granicy jednak wchodzi już coś co nazywamy po prostu pechem. Przy rzucie 15 moja postać zblokowała, ale zamiast odskoczyć jak planowała, pada na tyłek.
Przy rzutach poniżej 10 to już mamy wyjątkowego pecha i mistrzyni nagle skończyły się baterie w mieczu.
Inny przykład: Terra i Shurr siłują się na ręke.
Wynik jest z góry przesądzony... ale...
Shurri - roll 4
Terrastra - roll 89
No cóż, pewnie biednej sithce się nerw łokciowy przygniótł bo źle oparła rękę na stole... Albo jej się udało, w zależności od mistrza gry.
Ogólnie preferuję opisówkę z rollami odnoszącymi się do naprawdę ważnych rzeczy typu atak: obrona. Rzucanie na to, czy uda mi się trafić igłą w udo pacjenta i dobrze zaaplikować lek jest przecież bez sensu. Użytkownik mocy mógłby rzucać na to, jak wiele uda mu się zdziałać wykorzystując moc, ale wyniki niektórych akcji są naprawdę tak przewidywalne i oczywiste, że rzucanie na nie nie ma sensu.
Ewentualnie fajną formą jest też pozwalanie graczom na opisówki z rollami gma. Nie trzeba mieć od razu w domu zestawu kości typu super duper kości scifi za 60zł, wystarczą zwykłe k6, ba, zwykła moneta wystarczy. Ale problem pojawia się, kiedy dla kogoś gmowi będą wychodzić słabe rzuty... i będzie "bo gm sie na mnie uwziął!"
No, tyle w temacie, powiedziałam, co wiedziałam ^.^
Re: Propozycje zmian w systemie
System napisał:...2.2. Można rollować w praktycznie każdej sytuacji - walka, leczenie, starcie dwóch osób w jakimkolwiek sensie - wszystko zależy od osoby/osób prowadzących wątek.
2.3. Zaleca się używanie rolli w sytuacji, gdy o przeważającej stronie może decydować szczęście/los/warunki zewnętrzne a nie sami bohaterowie.
2.4. Sam akt rollowania nie powinien mieć na celu być bazą do działań w danej sytuacji a pobieżnym rozwiązaniem konfliktu lub wskazaniem jego możliwego przebiegu.
2.5. Rollowanie nie jest obowiązującym oraz niezbędnym elementem RolePlaying'u a jego drobnym urzeczywistnieniem oraz wprowadzeniem odrobiny losowości lub szczęścia.
2.6. Jeżeli osoba prowadząca wątek nie chce używać rolli w trakcie wątku nie należy go do tego zmuszać.
2.7. Rollowanie ma pomagać w RP, a nie być powodem do kłótni oraz rozłamu wśród graczy....5.3.8. Osoby prowadzące wątek mogą wykorzystywać umiejętności podane w kartach postaci jako dodatkowe punkty do rolli....5.4.5. Osoby prowadzące wątek mogą wykorzystywać wyposażenie podane w kartach postaci jako dodatkowe punkty do rolli lub użyć ich do zmiany sytuacji w trakcie wątku....5.5.9. Osoby prowadzące wątek mogą wykorzystywać implanty i cybernetyczne części podane w kartach postaci jako dodatkowe punkty do rolli.
Radzę zwrócić uwagę na pogrubione części Martusia dzięki za opinię, jest cenna. Jak mówię - system zakłada opcję - nie obowiązek rollowania i ma jedynie ułatwiać i upraszać.
Zim- Jedi
- Liczba postów : 269
Join date : 02/01/2016
Age : 28
Re: Propozycje zmian w systemie
Nom nom
Zawsze uwielbiałam też system perków. I to nie tylko jakichś tam: walka mieczem, walka toporem itp, a: prowadzenie goblińskiej łodzi podwodnej itp
Zawsze uwielbiałam też system perków. I to nie tylko jakichś tam: walka mieczem, walka toporem itp, a: prowadzenie goblińskiej łodzi podwodnej itp
Re: Propozycje zmian w systemie
To ja nie tyle zaproponować ale zapytać (a jeśli tego nie ma to wtedy zaproponować właśnie).
Otóż czy jest możliwość proponowania jakichś ugrupowań? Bo zajrzałam do działu Organizacje i nie ma tam zbyt wiele, a i nie dla każdego - zwłaszcza gdy mowa o wojsku.
Naturalnie gdyby taka możliwość była to byłoby też super gdyby proponując takową grupę nie trzeba by było być jej dowódca D:
Otóż czy jest możliwość proponowania jakichś ugrupowań? Bo zajrzałam do działu Organizacje i nie ma tam zbyt wiele, a i nie dla każdego - zwłaszcza gdy mowa o wojsku.
Naturalnie gdyby taka możliwość była to byłoby też super gdyby proponując takową grupę nie trzeba by było być jej dowódca D:
Re: Propozycje zmian w systemie
"obgadywane"? Dobrze wiedzieć w kółku 4 osób.
Ansarras- Sith
- Liczba postów : 695
Join date : 01/03/2015
Age : 26
Re: Propozycje zmian w systemie
"Obgadywane" to złe słowo i nie wiem czemu go użyłem. ;_;
Jest chętny do prowadzenia, i może tym razem coś wypali...
Dodam że w tym poście to offtop bo post dotyczy zmian w systemie rolli który jest obecnie nieaktualny i prawdopodobnie przygotuję system perków bazowany kotorem zamiast tego.
Jest chętny do prowadzenia, i może tym razem coś wypali...
Dodam że w tym poście to offtop bo post dotyczy zmian w systemie rolli który jest obecnie nieaktualny i prawdopodobnie przygotuję system perków bazowany kotorem zamiast tego.
Gość- Gość
Re: Propozycje zmian w systemie
Aha dobrze, ale będzie jakiś post o tym no nie? :p
Ansarras- Sith
- Liczba postów : 695
Join date : 01/03/2015
Age : 26
Re: Propozycje zmian w systemie
Ans, jak zrobisz, to będzie. Tylko rób w dobrym miejscu, bo inaczej przeniesiemy.
Maginia- Zarząd Tarczy
- Liczba postów : 483
Join date : 24/04/2015
Re: Propozycje zmian w systemie
Egarea napisał:Wojsko jest obgadywane, więc spokojnie...
Oddział 303?
Skoltus- Agent
- Liczba postów : 677
Join date : 25/02/2015
Age : 31
Skąd : Dworzec Lublin
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach