Valiria
Tarcza Republiki :: Kanon :: Planety
Strona 1 z 1
Valiria
Region: Nieznane Regiony
Księżyce: Kepari
Długość dnia: 28 godzin
Długość roku: 302 dni
Ważne miejsca: Neskalath, Świątynia Jedi, Cals Gandre
Rdzenne rasy: Valirianie
\"Witajcie w domu", Sallaros napisał:„Gdy przebili się przez gęstwinę chmur ukazał im się bardzo znajomy widok. Jednemu z nich wyrwało się „Tython”. Tak ta planeta była bardzo podobna do niej. Potężny, stary las skrywał swoje skarby i cuda„
Valiria znajduje się w Nieznanych Regionach. Dryfuje obok planety Bazy Tarczy, znanej Valirianom jako Avrilay. Posiada ona również swój własny księżyc - Kepari. Obecnie jest zamieszkiwana przez Jedi z Tarczy oraz Valirian.
Opis:
Valiria jest planetą głównie porośniętą przez bujne lasy i pokrytą przez ogromne morza. Bardzo przypomina pod tym względem Tython, jednak brak tu pustyń. Są tutaj również tereny górzyste. Całość jest zamieszkiwana przez zróżnicowaną florę i faunę. Na Valirii panuje bardzo przyjazny organizmom klimat. Za dnia teren ogrzewa słońce, a żeby nie było za gorąco, cały czas powiewa orzeźwiający lecz nieprzeszkadzający wiatr. Z rana teren pokryty jest chłodną rosą i mgłą. Noce są raczej chłodniejsze ze względu na brak słońca. Przez cały rok klimat jest podobny. To, co jednak jest w tej planecie wyjątkowe, to comiesięczne zorze. Powstają w momencie, kiedy Valiria i Avrilay, czy też Baza Tarczy, zbliżają się do siebie i zjawiska te utrzymują się wtedy przez tydzień.
Istoty:
Manu - ogromne zwierzę przypominające małpę. Dorosłe osobniki osiągają rozmiar na tyle wielki, że są w stanie samym krokiem miażdżyć lasy. Żyją głównie w górach i są bardzo rzadkie. Ich mała liczebność jest spowodowana dawnymi polowaniami na manu oraz niskim przyrostem naturalnym.
Valirias efai - średniej wielkości ptak o złotych, świecących piórach. Ich pióra nawet po śmierci zachowują blask i dlatego są jednymi z najbardziej pożądanych oraz atrakcyjnych materiałów na Valirii. Wiara Valirian nie pozwala jednak na ich zabijanie. Wieżą, że valiria efai są stworzeniami prowadzonymi przez Matkę i ich obecność jest znakiem od niej. Są to ptaki, które przemieszczają się zawsze pojedynczo, nigdy kluczem.
Montal - jeleń o cienkich i rozgałęzionych rogach oraz błękitnej sierści. Przebywają często w pobliżu miejsc pochówku. Stąd też można je spotkać na polach Cals Gandre. Według wierzeń zabierają one dusze zmarłych i prowadzą do Matki. Polowanie na nie również jest zabronione. Często towarzyszą Damentom, które się nimi opiekują.
Graug - jedno z najniebezpieczniejszych zwierząt na Valirii. Wyglądają jak pijawki wielkości niedźwiedzia z dwoma silnymi łapami zakończonymi pazurami. Ich ciało jest najszersze przy otworze gębowym i proporcjonalnie zmniejsza się w stronę ogona. Otwór gębowy to wielkie koło uzbrojone od środka w kilka rzędów ostrych zębów. Poruszają się poprzez czołganie na łapach lub skakanie. Ich dwie jedyne kończyny są na tyle silne, że umożliwiają graugom na kilkumetrowe skoki. Atakują poprzez wykonywanie susów w stronę ofiary z otwartą gębą, połykając ich od razu i masakrując gryzami. Najlepszym sposobem na walkę z nimi jest zmuszenie ich do wbicia się w drzewo bądź inny materiał. Wtedy zostaną unieruchomione do momentu, kiedy uwolnią się potężnymi łapami.
Shenai - psowate zwierzę o maści jasno-czarnej. Ich sierść jest twarda. Przypominają hieny. Są to zwierzęta służące Zwendai jako wierzchowce. Łatwe do wytresowania, zwinne i bardzo szybkie. Często służą również jako zwierzęta domowe.
Fuanai - mityczne stworzenia zamieszkujące lasy. Na Valirii chodzą legendy o niemych "duchach światła", które przybierają czasami ludzkie kształty złożone z jasnych punktów. Nikt jeszcze nie udowodnił ich istnienia. Osoby, które twierdzą, że je widziały, podają, że fuanai znikają chwilę po tym, jak zostaną ujrzane.
Sabti - niebieska żmijka. Jej cienkie, ale długie ciało często się kołysze, hipnotyzując swoim ruchem. Gad ten nie posiada oczu, natomiast jego główka jest pokryta niewielkimi, błyszczącymi płytkami, które wyglądają jak łuski. W rzeczywistości są to narządy słuchu odpowiedzialne za echolokację. Sabti czekają w wodach na swoje ofiary, które przychodzą spragnione do źródła. Wyczuwają drżenie fal spowodowane naruszaniem tafli, a gdy znajdą się przy celu, w jednej chwili wyskakują z wody do gardła i wyjadają wnętrzności.
Mobku - mała, słodka, ale poważnie wyglądająca ropucha. Są to niezdarne, urocze stworzenia, które większość dnia przesiadują w jednym miejscu. Najłatwiej znaleźć je w pobliżu akwenów wodnych, przy których kumkają swoim niskim, basowym głosem. W ten sposób odstraszają drapieżników. Co zabawne, częściej się turlają, niżeli skaczą.
Miejsca:
Neskalath - stolica Valirii. Zostało zbudowane w Erze Trzeciej z polecenia Ojca Nefalara. Mieści się tam największy i najpiękniejszy pałac Valirii, w której urzęduje władca. To tutaj powstała również największa zbrojownia planety.
Kalath - dawna stolica Valirii. Została w większości opuszczona zaraz po powstaniu Neskalath. Miasto to odstaje od swojego następcy pod względem nowoczesności, ale architektoniczne perły w postaci zabytków zachowują prawdziwy klimat Valirii.
Świątynia Jedi - świątynia powstała w Erze Drugiej po przybyciu Jedi. Bardzo przypomina świątynię znajdującą się na Tython. Na szczęście nie ucierpiała podczas Bitwy Trzech Stron. Miejsce to jest przesiąknięte Jasną Stroną i nadal godnie spełnia rolę domu dla Jedi.
Cals Gandre - pola walki. Są one wynikiem Bitwy Trzech Stron. Dla pamięci zwycięstwa i dla poległych Valirian na środku pola postawiono pomnik przedstawiający ptaka stojącego na ciałach węża i żółwia. Miejsce jest spustoszałe. Znajduje się tutaj wiele nierówności w ziemi, a drzewa rosną tylko dookoła. Na temat tego miejsca krążą legendy o duchach zmarłych, które pojawiają się o zmroku i prowadzą ciągły bój, a gdy spotkają kogoś żywego, opowiadają mu o tych zdarzeniach.
Tubhand - ogromny grobowiec. Miejsce, gdzie są pochowani wszyscy dotychczasowi zmarli Ojcowie. Budowla stoi pusta. Tylko rok do roku spotyka się tutaj lud Valirii i o zmierzchu odprawia modły, w których prosi Matkę o opiekę nad Ojcami.
Damentas Nefuent - świątynia poświęcona kulcie Matki. Jest to piękne miejsce, przesiąknięte Jasną Stroną Mocy, gdzie spotykają się Damenty. Co miesiąc przychodzą tutaj żeby na czas zjawiska zorzy polarnej oddać się medytacji. Przez pozostałe dni świątynia bardzo często stoi pusta i żyje własnym życiem.
Carasta - sieć kryształowych jaskiń. To stąd pochodzi większość kryształów Mocy, które posiadają Valirianie. Do Carasta przychodzi każda valiriańska matka. Jaskinie te są pokryte żółtą poświatą dzięki specyfice zawartych w niej kryształów, z których każdy świeci żółtym blaskiem. W środku można zobaczyć największą rzeźbę Matki zrobioną z samych kryształów Carasta.
---
Ostatnio zmieniony przez Talym dnia Sob Sie 12, 2017 2:56 am, w całości zmieniany 5 razy
Talym- Admin
- Liczba postów : 332
Join date : 15/04/2016
Age : 25
Skąd : Słupsk
Re: Valiria
[EDIT]
- zmieniono nazwę miejsca ze "Skalath" na "Kalath"
- zaktualizowano w historii Erę Pierwszą
- zmieniono nazwę z "Fauna" na "Istoty"
- zmieniono nazwę z "valiria efai" na "valirias efai"
- dodano nowe zdjęcie u valirias efai
- dodano nową istotę - "fuanai"
- dodano nową istotę - "sabti"
- dodano nowe miejsce - "Damentas Nefuent"
- dodano nowe miejsce - "Carasta"
- zmieniono nazwę miejsca ze "Skalath" na "Kalath"
- zaktualizowano w historii Erę Pierwszą
- zmieniono nazwę z "Fauna" na "Istoty"
- zmieniono nazwę z "valiria efai" na "valirias efai"
- dodano nowe zdjęcie u valirias efai
- dodano nową istotę - "fuanai"
- dodano nową istotę - "sabti"
- dodano nowe miejsce - "Damentas Nefuent"
- dodano nowe miejsce - "Carasta"
Talym- Admin
- Liczba postów : 332
Join date : 15/04/2016
Age : 25
Skąd : Słupsk
Re: Valiria
[EDIT]
- dodano nową istotę - "Mobku"
- dodano wpis na końcu
- przeniesiono "Historia" do Valirianie w czym zaktualizowano Erę Drugą
- dodano nową istotę - "Mobku"
- dodano wpis na końcu
- przeniesiono "Historia" do Valirianie w czym zaktualizowano Erę Drugą
Talym- Admin
- Liczba postów : 332
Join date : 15/04/2016
Age : 25
Skąd : Słupsk
Re: Valiria
[EDIT]
- przystosowano odmianę słowa "Valirianie" do standardów Gwiezdnych Wojen
- przystosowano odmianę słowa "Valirianie" do standardów Gwiezdnych Wojen
Talym- Admin
- Liczba postów : 332
Join date : 15/04/2016
Age : 25
Skąd : Słupsk
Tarcza Republiki :: Kanon :: Planety
Strona 1 z 1
Pozwolenia na tym forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach