Tarcza Republiki
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

[PROPOZYCJA] System (T)rollowania Cresh 1.2

Go down

[PROPOZYCJA] System (T)rollowania Cresh 1.2 Empty [PROPOZYCJA] System (T)rollowania Cresh 1.2

Pisanie by Zim Czw Lut 11, 2016 8:50 pm

Z racji wielu zawirowań związanych z systemem rollowania prezentuję nowy pomysł i propozycję systemu rollowania (już w wersji Cresh).

SYSTEM TROLLOWANIA - WERSJA CRESH 1.2


1. Postanowienia początkowe
1.1. System w wersji Cresh jest propozycją rozwiązania problemu z systemem rollowania, który powstał po finałowym evencie epizodu V.
1.2. Treść zawarta poniżej może być dowolnie dyskutowana oraz rozpatrywana w wątku Propozycje zmian w systemie.
1.3. Przedstawiona treść nie jest ostateczną postacią systemu oraz nie należy jej traktować jako obowiązującą do momentu wprowadzenia systemu.
1.4. Ewentualne błędy lub pomysły należy zgłaszać w wątku podanym w pkt. 1.2. lub w prywatnej wiadomości do mojej osoby.
1.5. W systemie rollowania używane są następujące skróty myślowe:
1.5.1) osoba prowadząca - GameMaster (GM) eventu lub uczestnik prywatnego RP lub wątku pobocznego nie będącego eventem;
1.5.2) wątek - event, wątek poboczny lub sesja RP.

2. Rolle
2.1. Nie ma co się rozdrabniać na jakieś zabawy kostkami i tak dalej - jeżeli potrzebujesz coś rollować wpisujesz /roll i do widzenia.
2.2. Można rollować w praktycznie każdej sytuacji - walka, leczenie, starcie dwóch osób w jakimkolwiek sensie - wszystko zależy od osoby/osób prowadzących wątek.
2.3. Zaleca się używanie rolli w sytuacji, gdy o przeważającej stronie może decydować szczęście/los/warunki zewnętrzne a nie sami bohaterowie.
2.4. Sam akt rollowania nie powinien mieć na celu być bazą do działań w danej sytuacji a pobieżnym rozwiązaniem konfliktu lub wskazaniem jego możliwego przebiegu.
2.5. Rollowanie nie jest obowiązującym oraz niezbędnym elementem RolePlaying'u a jego drobnym urzeczywistnieniem oraz wprowadzeniem odrobiny losowości lub szczęścia.
2.6. Jeżeli osoba prowadząca wątek nie chce używać rolli w trakcie wątku nie należy go do tego zmuszać.
2.7. Rollowanie ma pomagać w RP, a nie być powodem do kłótni oraz rozłamu wśród graczy.

3. Wartościowy wymiar rollowania
3.1. Wszelkie decydujące wartości lub progi rollowań dla danego zdarzenia lub akcji są określane z góry przez osoby prowadzące wątek.
3.2. W przypadku pojedynków/walki/otrzymywania obrażeń należy jednoznacznie określić ile Punktów Życia posiada każda ranga, grupa osób lub konkretne osoby, aby utrzymywać balans między doświadczeniem, warunkami fizycznymi postaci oraz ich możliwościami.
3.3. Punkt 3.2. odnosi się również do każdej postaci, z którą można się konfrontować w trakcie wątków - nawet tych występujących poza postaciami graczy.
3.4. W przypadku osiągnięcia remisu z wylosowanych wartości można podjąć jedną z trzech możliwych opcji:
3.4.1) ponowne podjęcie się rollowania;
3.4.2) pozostawienie wyniku oraz wybranie równoważnego rezultatu dla obu stron;
3.4.3) wybór przewagi ze względu na charakter konfliktu przez osoby prowadzące wątek (np. potencjalnie silniejsza postać wygrywa dany roll w walce w przypadku remisu).

4. Przebieg konfrontacji
4.1. Każda konfrontacja przebiega tym samym systemem:
4.1.1) decyzja o kolejności wykonywanych akcji lub czynności, która może zostać ustalona z góry przez osoby prowadzące wątek lub za pomocą rollowania (najwyższy roll ma pierwszeństwo, potem kolejność jest ustalana przez kolejne wartości od największej w dół);
4.1.2) wykonanie akcji przez pierwszą osobę (najczęściej w formie emotki lub wypowiedzenia kwestii);
4.1.3) rozstrzygnięcie czy akcja jest udana czy nie przy pomocy rollowania lub ustalenia między graczami (np. czy strzał trafił czy chybił);
4.1.4) reakcja drugiej strony/osoby na akcję pierwszej wraz z podjęciem działania przez kolejną osobę z kolejki (reakcja i podjęcie następnej akcji powinny odbyć się w tej samej emotce lub kwestii dla utrzymywania dynamicznego przebiegu zdarzeń);
4.1.5) powtórzenie schematu działań od podpkt. 4.1.2) do 4.1.4) dla wszystkich osób z kolejki;
4.1.6) zakończenie konfrontacji po osiągnięciu określonych warunków (np. spadek PŻ postaci do zera).
4.2. Podany powyżej system nie jest obowiązkowym lecz szablonowym i zdaniem autora dynamicznym rozwiązaniem konfliktu.
4.3. O zdarzeniach losowych/dodatkowych w trakcie konfrontacji decyduje osoba prowadząca wątek.

5. Dodatki do systemu
5.1. Poniżej podane dodatki są w 100% opcjonalne i nie są wymagane.
5.2. Celem dodatków jest urozmaicenie rollowania i wątków oraz wprowadzenia odrobiny realizmu i indywidualizmu.

5.3. Umiejętności
Umiejętności:

5.4. Wyposażenie
Wyposażenie:

5.5. Implanty i cybernetyczne części
Implanty i części cybernetyczne:

5.6. Użytek Mocy oraz formy mieczy świetlnych
Użytek Mocy oraz formy mieczy świetlnych:

6. Postanowienia końcowe
6.1. System może być dowolnie dopasowywany do wątków.
6.2. Jedynymi zasadami, które są niezbędne to umiarkowanie, dojrzałość oraz logiczne podejście do sprawy RP i rolli.
6.3. W przypadku rolli i sytuacji konfliktowych w trakcie wątku to osoba prowadząca wątek ma ostateczne i najważniejsze zdanie.
6.4. System może ulegać zmianom w czasie, które będą odnotowywane.
6.5. Autor dziękuje za poświęcony czas i uwagę.

- - -

Dzięki za przeczytanie całości/części. Wyraź proszę swoją opinię w dyskusjach Smile
~Zim


Ostatnio zmieniony przez Zim dnia Czw Lut 11, 2016 9:07 pm, w całości zmieniany 1 raz
Zim
Zim
Jedi
Jedi

Liczba postów : 269
Join date : 02/01/2016
Age : 28

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach