Tarcza Republiki
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:19 pm

System jest dość prosty i z praktyki wiem, że działa dosyć dobrze, mimo to uprościliśmy go jeszcze bardziej od pierwotnej wersji. Na każdą umiejętność naszej postaci przypadają punkciki, oznaczające poziom tej umiejętności na jakim nasza postać ją umie.

System opiera się na rollach z komendy /ROLL 3D6, która polega na rzucie określoną liczbą kości, gdzie 3 odpowiada liczbie kostek którą rzucamy, a wysokość to zsumowanie wszystkich rzutów. Liczba kostek którą rzucamy zależy od poziomu umiejętności naszej postaci. Zakładając że nie może być zbyt trudno i zbyt łatwo, poziomy są podzielone na pięć. Każdy poziom umiejętności kosztuje 1 punkt (poziom 3 kosztuje więc 3 punkty).

Spis treści:

  1. Kategorie
  2. System walki
  3. Atrybuty
  4. Cechy rasowe
  5. Poziomy
  6. Umiejętności
  7. Rolle do umiejętności


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 2:32 pm, w całości zmieniany 5 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:24 pm

KATEGORIE POSTACI
___________________________________________________________________________________________________________________________

Kategoria lekka - rekruci, adepci Jedi, ge'verd mandalorian
Maksymalny poziom umiejętności: Poziom 3 - średni
Ilość punktów umiejętności: 10
Ilość punktów atrybutów: 10

Kategoria średnia - padawani Jedi, żołnierze, mandalorianie świeżo mianowani verde
Maksymalny poziom umiejętności: Poziom 4 - dobry
Ilość punktów umiejętności: 15
Ilość punktów atrybutów: 15
Rozkład poziomów:
- maksymalnie dwie umiejętność na poziomie 4
(warunkiem jest posiadanie jednej umiejętności na poziomie 2 i jednej na poziomie 1)


Kategoria zaawansowana - rycerze Jedi, oficerowie wojska, doświadczeni mandaloriańscy wojownicy
Maksymalny poziom umiejętności: Poziom 5 - perfekcyjny/wyśmienity
Ilość punktów umiejętności: 20
Ilość punktów atrybutów: 20
Rozkład poziomów:
- maksymalnie jedna umiejętność na poziomie 5 i dwie na poziomie 4
(warunkiem jest użycie dwóch umiejętności na poziomie 2 i jednej na poziomie 1)


Kategoria weteran - mistrzowie Jedi, weterani wojenni z wieloletnim stażem, elitarni członkowie społeczności mandaloriańskiej
Maksymalny poziom umiejętności: Poziom 5 - perfekcyjny/wyśmienity
Ilość punktów umiejętności: 25
Ilość punktów atrybutów: 25
Rozkład poziomów:
- maksymalnie dwie umiejętności na poziomie 5
- do czterech umiejętności na poziomie 4
- minimum jedna umiejętność na poziomie drugim i jedna na poziomie pierwszym


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 6:01 pm, w całości zmieniany 3 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:25 pm

SYSTEM WALKI
___________________________________________________________________________________________________________________________

Walki to niezaprzeczalnie istotny element RP. W tym systemie walki mają odbywać się tak uczciwie jak to tylko możliwe - więc decyduje los.

1. Początek walki
Przed turą 1 rzuca się rolla /roll 1d6 na inicjatywę, ten kto wyrzuci większą liczbę wygrywa go i ma pierwszy ruch.

2. Porządek tur
Tury wyglądają następująco, roll na atak od inicjującego (tego który wygrał roll na inicjatywę), roll na obronę od przeciwnika i gdy ten wyrzuci większą liczbę niż atakujący tura się kończy, lecz jeśli wyrzuci ostatnią kością liczbę 6, odbywa się kolejny roll, broniącego się - na kontratak, i atakującego na obronę. Tura kończy się po uderzeniu, lub udanej obronie.
Kolejna tura rozpoczyna się od ruchu, w zależności - po udanej obronie, to będzie ruch broniącego się, a po udanym ataku agresor atakuje ponownie jako pierwszy. Udana obrona może być albo przyjęciem ciosu na broń i zablokowanie go, lub unikiem.
W przypadku remisu rolli akcja kończy się udanym, aczkolwiek nieszkodliwym i NIEZALICZONYM trafieniem.

3. Koniec walki
Walki kończą się, gdy punkty życia jednego z kombatantów spadnie do zera. Z racji istnienia różnic i przewag między kategoriami, w sytuacji konfrontacji różnych kategorii, wyższa kategoria otrzymuje jednorazowy bonus do punktów życia na tą jedną walkę.

Kategoria lekka
Kategoria lekka vs. Kategoria lekka - bez zmian
Kategoria lekka vs. Kategoria średnia - +2 PŻ dla kategorii średniej
Kategoria lekka vs. Kategoria zaawansowana - +3 PŻ dla kategorii zaawansowanej
Kategoria lekka vs. Kategoria weteran - +5 PŻ dla kategorii weteran

Kategoria średnia
Kategoria średnia vs. kategoria lekka - +2 PŻ dla kategorii średniej
Kategoria średnia vs. kategoria średnia - bez zmian
Kategoria średnia vs. kategoria zaawansowana - +1 PŻ dla kategorii zaawansowanej
Kategoria średnia vs. Kategoria weteran - +3 PŻ dla kategorii weteran

Kategoria zaawansowana
Kategoria zaawansowana vs. kategoria lekka - +3 PŻ dla kategorii zaawansowanej
Kategoria zaawansowana vs. kategoria średnia - +1 PŻ dla kategorii zaawansowanej
Kategoria zaawansowana vs. kategoria zaawansowana - bez zmian
Kategoria zaawansowana vs. kategoria weteran - +2 PŻ dla kategorii weteran

Kategoria Weteran
Kategoria Weteran vs. kategoria lekka - +5 PŻ dla kategorii weteran
Kategoria Weteran vs. kategoria średnia - +3 PŻ dla kategorii weteran
Kategoria Weteran vs. kategoria zaawansowana - +2 PŻ dla kategorii weteran
Kategoria Weteran vs. kategoria weteran - bez zmian

W przypadku walki z przeciwnikami NPC domyślnie maja oni średnio siłę i wytrzymałość równą 3, jednak to prowadzący RP decyduje o faktycznej sile i ilości punktów życia danej postaci/potwora.


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 5:04 pm, w całości zmieniany 2 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:28 pm

ATRYBUTY
___________________________________________________________________________________________________________________________

Każdy atrybut ma domyślnie wartość równą 1. Maksymalna wartość atrybutu wynosi 5. Poniżej wypisana lista, przedstawia jedyne atrybuty, które funkcjonują!


  • Siła - dodatkowe punkty do walki w zwarciu i obrony

  • Zręczność - dodatkowe punkty do uniku w walce

  • Percepcja - dodatkowe punkty do celności z broni dystansowej

  • Inteligencja - dodatkowe punkty do używania komputerów i umiejętności medycznych

  • Siła woli - dodatkowe punkty w obronie przeciw kontrolowanie umysłów

  • Charyzma - dodatkowe punkty w próbie kontroli czyjegoś umysłu

  • Hardość - dodatkowe punkty życia w walce - poziom wymaga tylu dodatkowych trafień w walce by powalić przeciwnika
    (dla hardości równej 1, postać ma 3 punkty życia, przy hardości równej 2 punkty życia wynoszą 4, itd.)

  • Refleks - dodatkowe punkty w rollu inicjującym


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 2:29 pm, w całości zmieniany 4 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:32 pm

CECHY RASOWE
___________________________________________________________________________________________________________________________

Człowiek
+Ludzie nie mają żadnych cech szczególnych... są najbardziej uniwersalni.

Cyborg
+wytrzymały dzięki swoim cybernetykom (+HARDOŚĆ)
+uprawnione procesy myślenia (+INTELIGENCJA)
-słaby przeciwko elektryczności (-ZWIĘKSZONE OBRAŻENIA / OSZOŁOMIENIE OD ELEKTRYCZNOŚCI)
-stereotypowo powszechnie uważany za osobę wywyższającą się (-CHARYZMA)

Miraluka
+silna więź z Mocą i swoim własnym gatunkiem (+SIŁA WOLI)
-daltonizm (-PERCEPCJA)

Chiss
+o wiele szybciej dojrzewa i uczy się (+INTELIGENCJA)
-źle znosi wysoką temperaturę i małą ilość tlenu (-HARDOŚĆ)

Mirialan
+sprawny i zwinny wojownik (+ZWINNOŚĆ)
+blisko związani z Mocą (+SIŁA WOLI)
-dewotyzm (-INTELIGENCJA)
-łatwowierny (-CHARYZMA)

Rattataki
+wytrwałość w walce (+HARDOŚĆ)
-przesadny głód krwi (-INTELIGENCJA)

Czystokrwisty Sith
+zawzięty i wrażliwy na Moc (+SIŁA WOLI)
-arogancja (-CHARYZMA)

Twi'lek
+umiejętności uwodzicielskie (+CHARYZMA)
+odporność na trucizny (+ODPORNOŚĆ NA TRUCIZNY)
-niezdecydowanie (-INTELIGENCJA)
-bardzo wrażliwe lekku (-HARDOŚĆ)

Zabrak
+Zawziętość i duża absorpcja bólu (+SIŁA)
-przesadna prostolinijność (-INTELIGENCJA)

Cathar
+bardzo zwinny drapieżnik z charakterem (+ZWINNOŚĆ)
+wysokie standardy moralne, lojalność i pasja (+CHARYZMA)
-łatwopalność futra (-ZWIĘKSZONE OBRAŻENIA OD OGNIA)
-poleganie na instynkcie a nie rozumie (-INTELIGENCJA)

Togruta
+znakomity wojownik i współpracownik (+ZWINNOŚĆ)
-skryty i uzależniony od towarzystwa innych (-CHARYZMA)

Echani
+wspaniały wojownik (+SIŁA)
+umiejętność czytania emocji i uczuć w walce (+INTELIGENCJA)
-uparty (-CHARYZMA)
-nieodporny i preferujący cienkie pancerze (grube przeszkadzają w walce) (-HARDOŚĆ)

W PRZYPADKU MIESZANKI RAS, MOŻNA STWORZYĆ WŁASNĄ HYBRYDĘ ZŁOŻONĄ Z TEJ SAMEJ ILOŚCI PLUSÓW I MINUSÓW OPIERAJĄCEJ SIĘ NA OBU RASACH I JEDNOCZEŚNIE DOPASOWUJĄC JĄ DO DANEJ POSTACI!
ATRYBUT MOŻE MIEĆ WARTOŚĆ POWYŻEJ 5 TYLKO I WYŁĄCZNIE Z UWZGLĘDNIENIA CECH RASOWYCH. PUNKTY Z CECH RASOWYCH SĄ POZA PULĄ PUNKTÓW MAKSYMALNYCH! (NIE WLICZAJĄ SIĘ W LIMIT PUNKTÓW ATRYBUTÓW)


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 3:12 pm, w całości zmieniany 5 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:33 pm

POZIOMY UMIEJĘTNOŚCI
___________________________________________________________________________________________________________________________


Poziom 1 - fatalny/okropny (roll 1d6)
- postać ledwo to umie i nie powinna się do tego rwać...
Poziom 2 - zły (roll 2d6)
- postać potrafi coś zrobić ale zwyczajnie nie jest to jej specjalność.. może to nie wyjść na dobre jej albo komuś z otoczenia,
Poziom 3 - średni (roll 3d6)
- postać umie zrobić coś przeciętnie, ale bez szału...
Poziom 4 - dobry (roll 4d6)
- postać jest dobra w danej umiejętności, i bez przeszkód może stosować ją w praktyce wiedząc że jej się może coś udać,
Poziom 5 - perfekcyjny/wyśmienity (roll 5d6)
- postać jest wręcz mistrzem w danej rzeczy, może czuć się pewnie stosując ową umiejętność w akcji.


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 2:29 pm, w całości zmieniany 1 raz
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:34 pm

LISTA PODSTAWOWYCH UMIEJĘTNOŚCI
___________________________________________________________________________________________________________________________

1. Umiejętności związane z walką

  • Używanie broni dystansowej
  • Używanie broni do walki w zwarciu tzw. białej
  • Używanie miecza świetlnego (użytkownicy mocy)
  • Oburęczność (używanie dwóch broni)
  • Umiejętność walki bez broni

2.Umiejętności związane z medycyną

  • Pierwsza pomoc
  • Medycyna zaawansowana

3.Umiejętności umysłowe

  • Dociekliwość
  • Perswazja
  • Używanie Mocy
  • Blef
  • Siła umysłu

4.Umiejętności techniczne

  • Znajomość mechaniki droidów
  • Używanie materiałów wybuchowych
  • Używanie komputera
  • Hackowanie
  • Otwieranie zamków
  • Znajomość mechaniki statku
  • Znajomość mechaniki ścigacza
  • Pilotowanie statkiem
  • Pilotowanie ścigaczem

5.Umiejętności terenowe i łowieckie

  • Skradanie się
  • Maskowanie (kamuflaż)
  • Percepcja w trudnych warunkach (odbieranie bodźców)
  • Tropienie
  • Skórowanie
  • Przeszukiwanie

Powyższe umiejętności nie są jedynymi które obowiązują, postacie mogą mieć lecz nie muszą charakterystyczną cechę uzasadnioną w RP lub backgroundzie.


Ostatnio zmieniony przez Egarea dnia Czw Sty 28, 2016 2:31 pm, w całości zmieniany 2 razy
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Gość Czw Sty 28, 2016 1:35 pm

ROZPISKA DZIAŁANIA ROLLI DO UMIEJĘTNOŚCI
___________________________________________________________________________________________________________________________

Rozpiska do otrzymania kontuzji


  • 1-5 - jest zdrowy, niech idzie bić się dalej!
  • 6-12 - stan nie jest poważny.
  • 13-16 - stan jest poważny. (jeśli ponowna diagnoza wykaże od 6 w górę, oznacza to stosowną operację w sprawie niesprawnego narządu)
  • +16 - stan jest bardzo poważny.

Rozpiska do umiejętności medycznych

  • 1-7 - spierdoliłeś, oddawaj licencję medyka
  • 8-13 - udało się lecz to nie pomaga
  • 14-22 - udało się, ale pacjentowi nadal dolega jakaś niewielka pierdoła... spróbuj jeszcze raz (2 takie rolle = sukces)
  • +22 - udało ci się! Towarzyszowi nic już nie zagraża i spokojnie może trafić na hospitalizację.

Rozpiska do umiejętności umysłowych

  • 1-8 - nie udało się
  • 9-14 - udało się, lecz musisz uważać (powt,órny roll powyżej 7 oznacza powodzenie)
  • +15 - udało się bez problemów.

Rozpiska do umiejętności technicznych

  • 1-10 - nie udało się
  • 11-15 - udało ci się, lecz podła maszyna odmawia współpracy, musisz próbować jeszcze raz
  • 15-25 - udało się, lecz musisz działać ostrożnie gdyż sprzęt jest po prostu wredny (powtórny roll, jeśli jest 10+ akcja udana)
  • +25 - udało się perfekcyjnie.

Rozpiska do umiejętności terenowych i łowieckich

  • 1-5 - nie powiodło się.
  • 6-13 - powiodło się, lecz można by to było zrobić lepiej.
  • 14-16 - powiodło się, i jakość twoich starań jest dość dobra.
  • +16 - powiodło się perfekcyjnie.
Anonymous
Gość
Gość


Powrót do góry Go down

System (T)rollowania - wersja Besh 1.0 Empty Re: System (T)rollowania - wersja Besh 1.0

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach